**Post Labels for the LABEL RESOURCE Here** 2024

Lands End mens button down cotton dress shirt , Made in USA Marked 12-93 (December 1993) as seen in pictures . Credit Moose Greiner
RETRIEVED FOR THE LR 6-29-24, THANKS MOOSE!
 
Last edited by a moderator:
Tommy Hilfiger mens button down cotton dress shirt , tailored (made) in Hong Kong , Marked 5-97 (May 1997) as seen in pictures . Credit Moose Greiner
ADDED TO THE LR 6-29-24, THANKS MOOSE!
 
Last edited by a moderator:
Tommy Hilfiger mens button down cotton dress shirt , Made in Indonesia , Marked 7-00 (July 2000) as seen in pictures . Credit Moose Greiner
ADDED TO THE LR 6-29-24, THANKS MOOSE!
 
Last edited by a moderator:
Tommy Hilfiger mens button down cotton dress shirt , Made in Malaysia , Marked 8-00 (August 2000) as seen in pictures . Credit Moose Greiner
ADDED TO THE LR 6-29-24, THANKS MOOSE!
 
Last edited by a moderator:
Please credit RetroRuthUK

An Ui Maikai label slightly different to the one already in the resource
From a 1960s cotton maxi dress
ADDED TO THE LR 6-28-24, THANKS RUTH!

A Ghost label we don't have
Out of interest, I've seen several versions of this label, and the embroidery thread is always colour matched to the garment!
From a (early?) 1990s viscose crepe dress.
ADDED TO THE LR 6-28-24, THANKS RUTH!
 
Last edited by a moderator:
Robe Hanae Mori Boutique je ne sais pas de quand la dater car la maison est créé en 1965 et la robe semble dater des années 60 mais selon les seules sources que j’ai trouvé le prêt à porter apparaît vers 1977 (selon Wikipedia donc à vérifier) si quelqu’un a des ressources en lien je suis preneur :)
Bonsoir après vérification la robe doit dater de la fin des années 60, la date de 1977 c’est pour sa maison de Haute couture à Paris cette robe date de sa première marque au Japon

Sent you a PM
 
Veste Rouge Leo Marciano des années 80s

Léo Marciano est un styliste français né en Algérie. Il est le créateur de la marque Léo Marciano Paris il ouvre sa maison en 1966 et la ferme en 1985 suite à des problèmes financiers.
Je me demandais, pourquoi ne pas avoir enregistré cette étiquette et créé une page Leo Marciano ?
Sent you a PM
 
During our discussion about Sue Brett on the member side of the forums, I realized that we don't have this label in our resource

From a dress currently listed on my website

Added to the LR 7/06/24
Thanks, Maggie!
 
Chemise Jacques Esterel 70s licence pour le marché européen (c’est un flocage et non une étiquette )
Added to the LR 7/08/24
Thank you, PL!
 
Hi all,

Here's a label I found in my collection: a fake Chanel label, probably of Australian origin. It looks like the gold globe figure is surrounded by the words 'Melbourne Paris London'. I can't remember what it was on, sadly but it was probably a '60s little black dress.


Nicole

Added to LR 8/20/24
Thank you Nicole!
 
Back
Top